ツ AtenTohirah

- BLOG DALAM PROSES D MAKEUP KAN. -

Buat apa mengamuk.. Lek la...

"Apa yg dihina oleh org kafir kepada Allah sedikit pun tidak menjadi apa2 kepada Allah, Nabi dan Islam ..
Lama dah org kafir hina nabi .. Mung buat lah filem 4000 jam pun nabi tetap cermerlang gemilang dan terbilang .. Tu mung tengok nama nabi tetap ke udara setiap saat di seluruh dunia" -UAI

Assalammualaikum....
Terdetik d ati ne mau buat pasal ne.. Ilmu d dada ne nda la banyak mana. Apa yang aku try test cuba mau tulis ne pun cuma pendapat aku ja. Mau tegur, silakan. Tapi guna la bahasa yang sopan yep. Bahasa jiwa bangsa.hoho

Filem hina Nabi.. Apa pendapat kamu?.. Well.. Aku sama la macam orang2 d luar sana. Stress.. Marah.. bila benda gini jadi. Kita nda pernah pun kan buat filem hina agama lain?.. Kan?.. Tapi kita nda habis2 kena hina.. ndatau la apa masalah mereka2 ne.. Bipolar disorder ka? Ada sakit jantung ka?... atau lain-lain?...

Actually, banyak bha filem yang hina Islam. Yang hina pemimpin Islam pun ada. Marah memang marah. Tapi janganlah sampai berarak sana sini..kasi hancur segala barang..mengamuk tepi2 jalan sampai makcik2 mau jual ABC terpaksa tutup kedai... Ya. Mungkin kamu rasa bila gitu, nampak kuat. Usaha untuk pertahankan Islam tue ada. Orang nampak. Jadi ALLAH pun nda la soal kamu apa yang kamu buat waktu Islam kena hina. Betul nda? :) Tapi, apa yang kita dapat? Apa yang Islam dapat? Aku rasa la kan, ne memang dorang punya niat ne. Buat kita marah n mengamuk2. Terus nampak la Islam ne macam agama yang ganas. Daripada berarak sambil memaki hamun dengan mangga  bangganya, baek duduk ramai2 baca Quran. Berdoa. Solat hajat berjemaah. Lagi oke daripada berarak secara berjemaah. -.-

Bukannya kita nda mau pertahankan Islam. Tapi jangan ikut sangat marah tue. Marah tue kan kazen c setan. *eh..sesat aku ne. -__-* Kamu nda kuat pun kalau berarak2 sambil umban2 barang segala. Kamu nda nampak hebat pun kalau pegang papan2 tanda yang mencarut segala. Nda oke? *sila baca dengan nada yang lembut. haha*

Orang yang kuat adalah orang yang dapat lawan marah. Eh. AKu nda la cakap aku ne kuat kan. Kalau aku tulis ne entry waktu saat2 genting aritu, op koz entry aku terpaksa d letak 18SG d depan. hehe... Tapi lagi bagus kita buat cara baik bha. Kita berabis ngencang sini, ntah2 mereka tue ketawa2 makan pop corn sambil tengok berita kita mengamuk. kan? Buat apa kita bakar benda segala?
Meh aku tanya. Dorang hina Islam bha, berubah ka isi kandungan al-Quran? Dorang hina kita, terus sejarah Rasulullah SAW tue berubah ka? nda kann??

Tadi sempat tanya pendapat roommate aku c Manda.. Oh. Dia Islam ya. Tue cuma nickname. hihi. Aku tanya pendapat dia pasal orang buat gini la..yang mengamuk segala.. dia cakap, zaman Nabi dulu, lagi teruk baginda kena. Tapi ada kah baginda mengamuk2 pegang papan tanda? Teda kan? Baginda berlembut kan sama dorang? Cakap bagus2..kan??... Bayangkan bha, Nabi, tuan empunya diri...kena hina depan2...pun boleh bersabar.. Ya. Kita bukan Nabi. Kita nda perfect. Tapi nda boleh ka kita cuba lawan dari dalam? Kita lawan ne dengan dekatkan diri dengan ALLAH. Supaya ALLAH lindung kita. Huhu. Aku ne pun bukan dekat dengan DIA. :') Tapi yalah. Aku mau cubaa... Jumm?

So.. Kesimpulannya..err..namau la aku menyimpulkan apa2.. 
Segala pendapat n teguran...dialu2 kan. kalau ada yang aku salah. aku minta maaf. ne kan pendapat. pendapat teda yang betul..teda yang salah. Sekian..

P/S: Entry teda gambar. haha. Rindunya mau b'bloggg~ T.T

✿ Terima kasih daun cili, laen kali datang lagi (─‿‿─)

No comments:

Post a Comment

Komen jangan nda komen~ Nda kan abis jua ink kamu kalau komen. Wehee~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...