ツ AtenTohirah

- BLOG DALAM PROSES D MAKEUP KAN. -

Ceritera Raya..


Assalammualaikum..
Apa kabar? Did u miss me? Did u??... *sambil buat muka puppy yg comel*
Haha. Masi lagi mood raya ne walaupun kuliah start suda. Tapi ada aten kesah? Haha. So, arini mau share la ceta time raya. Mau baca? Mau? Kekeke..

Raya Pertama.
Malas betol mau bangun. Mau beraya sambil baring buleh? :p Lepas mandi n pakai baju baru, duduk-duduk d ruang tamu sambil tunggu dorang abah balik dari masjid. HAHA. Pas sesi salam menyalami, gerak p studio tuk bergambar. Perhh.. Ramai juga orang p bergambar aritu. Mula2 aku and adik2 pose yang skema. Ala..yang duduk tegak~senyum control.. Last2 Syukri fed up, dia buat pose peace. Mama bising d bawah pasal orang nda bergambar begitu d studio. Aku pun teransang tuk buat benda yang sama. Last2 semua kami adik beradik buat pose peace. HAHA.
Lepas tue gerak p rumah mak tua. Stay sana sampai petang. Pulang rumah terus tidur. Malam nda ikut beraya sal mata sakit. :’D

Raya kedua.
Sepatutnya ikut dorang abah pegi melawat kubur. Tapi ubah fikiran saat-saat akhir. Mama suh bangun, aku pura-pura nda dengar. Last-last aku cakap, aku malas mau pegi. HAHA. Ya. Rasa durhaka. Memang mau melawat kubur nenek n atuk tapi tue la..ikut nafsu mata sangat. Ambek kau. HAHA. Bangun dari tidur pun pasal kena suh. Time keluar bilik, ada adik-adik aku sana. Baru pulang dari kubur. 

Me: *keluar p ruang tamu sambil gosok-gosok mata*
Aslam: Tin, nenek kirim salam.
Me: eeeee!!!
Nadia: Nenek cakap jangan terlampau tidur..hahaha
Me: eeee…apa bha neeeee~ >0<

FYI, nenek yang dorang maksudkan of course la arwah nenek aku yang meninggal tahun lepas. Sangat gila kan mereka. -_-“
Then kami beraya p rumah echa…p rumah awean d Kepayan Ridge..n rumah saudara d Tebobon. Pulang jam 9 malam. Dorang awean joined p papar. Maen mercun and bunga api. Actually, aku tukang tengok ja la sambil tutup-tutup telinga. Tatuttt….hoho.

Raya ketiga.
Sudah jadi tradisi untuk kami…ex classmates 5A 2009 N genk bebudak 3B 2007 beraya sama-sama pada Raya Ketiga. Hoho. Kumpul d lebri  Papar.. *jangan tanya knapa kumpul d lebri. Haha* n gerak p rumah ketua kelas kami time form 5..Syafiq~! Hihi. Dari sana, gerak pegi rumah guru kelas kami dulu, Cikgu Safnah, baru pegi rumah Deen, Rapi, Ain.. Zohor d masjid Papar n Asar d masjid..err..Kg Kuala. Eh. Yaka?? Haha. Lupa.
Dari papar gerak p Pengalat Kecil, p ruma kawan yang suda menghilang selama 2 taun, Azmi. Hehe. Mamam soto sana. Excited la jumpa dia. Lagi2 c fara. Haha. N rumah last, p rumah Tieqa. Comel la dia. Dia ne comel saiznya. Kecik ja. So sebelum pulang, kami besalam..

Tieqa: Ten, kurusnya kau. Makan vitamin bha. Nda apa-apa tue….
Me: Haha. Ok. Kau makan calci yumm. Supaya aku gemuk and kau pla jadi tinggi. >:D

Ya. Jaat kan aku? Kekekekekkee…
Sampai rumah time maghrib. Penat gila babeng.. Tuhan ja yang tau. Huhu. Tapi ada janji lagi dengan Diela tuk p rumah kawan2 skola rendah dulu… So aku kuatkan ati ja la..haha.. Mandi2.. Lepas isya gerak p rumah ND.. Dari sana terus p rumah ustazah kami time skola rendah..then pegi rumah Ieda..last pegi rumah Adeq.. Hoho

Ok. Tue ja. Penat aku. Nanti la lagi. haha

Posing2 d rumah c munie.. woho...
FYI...Fara n Ain ne bakal cikgu juga,..hoho..teka la mana satu dorang..hoho

Tahun2 mmg kami berlima ja la pompuan yang join..yang lain jarang.. kami 5 ne muka yang wajib la..haha..lelaki pla memang dorang2 ne la.. cuma c Deen teda time ne.. ia baru bangun.. -.- HAHA


✿ Terima kasih daun cili, laen kali datang lagi (─‿‿─)

1 comment:

  1. wah byknye hiasan kat umah.ehhehehe

    tak g ziarah kubur ka

    ReplyDelete

Komen jangan nda komen~ Nda kan abis jua ink kamu kalau komen. Wehee~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...