ツ AtenTohirah

- BLOG DALAM PROSES D MAKEUP KAN. -

Junior


Assalammualaikum..
Tiada junior, teda la senior. Kan?

Aku pernah jadi senior dulu.. Kejap ja..time d uitm. Best? Em.. teda la. Beasa2 ja. Apa jua beza kami? Dorang belajar kos yg sama… tempoh belajar dorg d sana pun sama.. so?

Junior kurang ajar. Beasa la ne kena cop gini. Time kami jd junior pun sama. Macam2 d cakap. D UiTM, tegur menegur tue wajib.. nda pun tegur..at least senyum.. na.. time junior2 dulu, bila lalu abg2 senior ka..kakak2 senior ka..memang aku tunduk seja.. Tp harus terima bayarannya dong.. “Assalammualaikum kakak senior”. Tue la dorg cakap ma kami. Time tu kami pnya name tag kertas aja.. Pelajar baru kan.. huhu.. Tp dari situ kita belajar tuk hormat orang.. walaupun bentuk pengajarannya tu laen..tp yalah..yg penting belajar.. ;) Kami kena trained juga untuk ckp TQ sma pak cik bus tue setiap kali turun bus.. Memang kebiasaan suda la..hehe

Senior2 pun bukan semua ok. Bila aku senyum..amboi2..d jelingnya aku. Kang aku jeling balik..aku yg d bilang kurang ajar. Haha.. So tabah ja la. Jd junior memang gini kali?..

Pernah kami kena marah sal bising dalam bas.. kin takut tue kakak senior..tp yalah..memang salah kami kan..sepa soh bising2.. Naek bas uitm pun kena berebut. Sepa cepat, dya dapat. Bukan mau kurang ajar, tp yalah..dah nama dya berebut.. Xkan la mau guna pangkat senior tue utk minta junior bg laluan..ya nda?.. Kelas semua start jam 8. Kalau ada rules cakap junior pnya kelas start jam 8.30 xpa jga..haha

Tp memang la. Junior kadang2 pandai melawan. Kami dulu time sem satu kna suh pakai baju kurung p kuliah n kuar Bandar. Naa..dapat kamu bayangkan? Haha. Ada skali tue kami kena kumpul malam2 sal ada aduan..yg junior pakai jeans time kuar Bandar. Time tue bengang la.. Bengang dgn mereka2 yg p pakai jeans n dlm masa yg sama bengang sal kena kumpul malam2..  Tp bila mengadu ma kazen d sana..dya bilang dorg lagi teruk. Pegi koperasi pn pakai baju kurung.haha

Best jadi junior sal senior2 kenal.. dorg tau kita junior..yg nda bestnya, tindak tanduk d perhati.. d umpat la apa la…haha~ Well…aku pernah jd junior n senior..so aku tau la. Haha

Kadang2 aku rasa pangkat senior-junior ne macam menjauhkan lagi jurang antara student..tp kadang2 aku rasa benda ne wat kita belajar tuk hormat menghormati. Junior hormat senior..n begitu juga sebaliknya..

Semenjak aku 20 ne..entry aku semua matang2… *puji diri sendiri*. Bangganya aku. Bujang suda aku. Wehee!



✿ Terima kasih daun cili, laen kali datang lagi (─‿‿─)

No comments:

Post a Comment

Komen jangan nda komen~ Nda kan abis jua ink kamu kalau komen. Wehee~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...