ツ AtenTohirah

- BLOG DALAM PROSES D MAKEUP KAN. -

Syukurlah Malaysia Masih Aman...la sangat..

Assalammualaikum..
Di saat saudara kita nun di sana berjuang untuk mempertahankan tanah air, sampai ada yang gugur syahid..kita di sini masih mampu ketawa2.. makan nugget.. kenapa nugget? Pasal time menaip ni aku tengah makan nugget. Kenapa mau bagitau? Saja. HAHA
Kami kena suruh buat presentation tapi aku nda paham apa yang mau di present.. So aku google2 tadi dan ternampak blog yang cakap pasal laporan audit.. PAsal PSy...

Kenapa dengan Psy?
Sila baca > Psy < untuk maklumat lanjut..lepas tu nilai sendiri..

Eh, ten. Kenapa kau baca blog tu? Kau anti kerjaan ka? Nda sokong parti tu ka? Hurm. Parti itu ka..ini ka.. Jujur, aku nda percaya pun. Aku rasa kalau aku boleh mengundi nanti, aku undi calon bebas seja la. Eh... Nda boleh ka? Pasal apa nda boleh? Kata demokrasi.. Siapa aku mau undi, di tangan aku laaaaa... kan?

SYUKURLAH KITA MASIH AMAN..itu orang selalu cakap.. Asal ada benda jadi, tu benda yang orang cakap.. Ya ka?

Hutang negara RM622.022 Billion.. sumber
Eh takpa..
SYUKURLAH MALAYSIA MASIH AMAN..

Rasuah di Malaysia? 
Eh..negara lain pun ada rasuah apa?
SYUKURLAH MALAYSIA MASIH AMAN...

Pendatang asing datang and jadikan Malaysia rumah mereka..
Buat kacau..
Tak pa..
 SYUKURLAH MALAYSIA MASIH AMAN..

Ada kes bunuh..kongsi gelap..culik..
Eh..kau kecoh kenapa?
 SYUKURLAH MALAYSIA MASIH AMAN...

Dadah?
Ui....siok tuuuu...
Apa? Nda bagus ka?
Lerrr...ndapa..
yang penting.. MALAYSIA MASIH AMAN..

Politik kotor..
Eh.. Politik nda kotor..
Jadi apa yang kotor?
LALAT!
SYUKURLAH MALAYSIA MASIH AMAN..

Aman ka kita? Ka kita sebenarnya hidup dalam ilusi? Mimpi? Kita AMAN? Zahirnya ya.. Batinnya? Aman? Ok la. Kita aman. Tapi sampai bila kita aman? kalau kita masih leka, tup tup tetiba ja negara tumbang.. Tetiba ja kita jadi pelarian. Mau tunggu bila baru kamu bangun dari tidur dan lihat keadaan negara kita? Sampai bila kita mau tutup mata, pekakkan telinga dengan hal-hal negara yang pastinya akan mendatangkan kesan buruk kepada negara, bangsa dan anak cucu kita? Eseh. Ambil kau ayat aku~

Pada pendapat aku..ni pendapat ja la..ndamau terima tiapa..aten nda paksa..
Semua parti politik di Malaysia ni kena bersatu untuk memajukan dan lindungi Malaysia ni. Ni nda. 

"Pendapat kau bagus. Tapi oleh kerana kau bukan dari kami, aku tolak pendapat kau!"
"ohh..ada masalah tempat kau? Cian deyloh... Siapa suruh kau tentang aku? Nyah. Tiamau tolong!"

Sana sini 1 Malaysia dilaungkan..bukan main lagi kempen dorang...siap ada lagu lagi.. (kita satu bangsa kita satu negaraa~). MAu suruh rakyat bersatu..berpadu...tapi yang atas-atas tu? Bersatu ka? Berpadu ka? Bukan main lagi di media massa cakap itu jahat...ini jahat..itu nda betul..ini nda betul...tapi nda tengok apa salah sendiri. Aishh... EGO! Kenapa? kamu pandai sangat? HELLO.. Orang yang pandai adalah orang boleh terima teguran orang lain.. *ketuk kepala sendiri* Aku pun begitu juga kadang2.. Harus berubah ni.. Kalau nda, macam mana mau menyatupadukan anak-anak aku bila aku bergelar seorang mama nanti? *usap2 perut.... lapar.. HAHA*


Konklusinya..hah..ndatau la..kamu paam juga apa aku mau sampaikan kan.. HAHA
kbai.

P/S: SYUKURLAH MALAYSIA MASIH AMANNNNNN~

✿ Terima kasih daun cili, laen kali datang lagi (─‿‿─)

No comments:

Post a Comment

Komen jangan nda komen~ Nda kan abis jua ink kamu kalau komen. Wehee~ :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...